Friday, December 2, 2011

'Saya dapat isteri solehah?'

Sebuah cerita di pagi jumaat - 2/12/2011

Pagi-pagi jumaat ada kelas pada pukul 8 pg agak meletihkan, tapi saya cuba perform sebaik mungkin.Kelas tutorial fizik. Student yang kena buat soalan kat depan dan explain kepada rakan2..Saya hanya guide mana yang perlu.Tapi of course la saya kena study dulu setiap soalan supaya student tak terbabas.

Hari ni memang rezeki anak2 murid saya, dengan penuh dedikasinya(ewah), miss telah buatkan breakfast untuk mereka . Berpagi-pagian la saya hari ni. 7.30 pagi dah kna bertolak dari bangi. Nak buat nasi lemak, tak larat, so, saya pun buat roti telur.Nyum2..

Masa tengah2 budak2 buat soalan, saya keluar kejap ke kereta. Malu2 nak bagi sebab tak tahu nak cakap macam mane (boley pulak malu2). So, saya pun bukak bekas roti tu dan cakap, sape nak, amik la..diaorang pun pas2...'sedapnye miss' [ biar betul, roti je kot, tapi dijampi2..hehe]

Sampaila di akhir kelas. Saya tengok dalam bekas tu ade sekeping lagi. Saya pun cakap " cepat2..abiskan'..tetiba, sorang student lelaki amik roti tu..Saya pun cakap " baru nak suruh budak perempuan amik, nak cakap kat diorang, nant sape abeskan yang last tu dapat suami soleh'. Tapi disebabkan awak yang ambil, saya cakap jugaklah..iA awak akan dapat isteri solehah nanti"..dia pun balas balik.." Saya , akan dapat isteri solehah? amin..saya nak isteri pakai tudung labuh ni..."
dia pun berlalu dengan tersenyum gembira sementara saya amik balik tupperware saya

Erk...-> amiin jela..-> saper2 pun memang nak jadi isteri solehah kepada suami yang soleh..

[ bekas tupperware yang dah kosong, sorang makan lebih dari satu
sbb ade 15 orang je]

No comments:

Post a Comment