Monday, December 5, 2011

hadiah....

[gmbr last usrah dgn year 4 after about 1 year-> ukhuwah tetap bersemi]

Adakala, kite terpaksa melepaskan sesuatu sebagai hadiah kpd orng lain. dan hadiah itu adalah mutarabbi kite. Dalam dakwah perlu strategi. Kita tak mampu nak kejar semua perkara, tk mampu nak fokus banyak benda dalam 1 masa. So, penstrategian dan penyemakan dari semasa ke semasa perlu dilakukan bagi memperbaiki institusi usrah.

Seperti orang main bola dipadang.Perlu jaga di posisi masing2.dan ikut strategi dirancang.mungkin juga perlu dikeluarkan dari padang,

Begitu juga saya.Perlu fokus takwin satu sisi, maka melepaskan yg satu kepada orang lebih baik, lebih sesuai dan sangat inginkan mutarabbi. (mungkin bagi antum, boley pegang bnyk2..) tapi sy terpaksa prioritize medan2 dakwah saya supaya tidak timbulnya fitnah kelak..

Moga iman mereka, tarbiyah buat mereka terus subur dalam diri dan mereka menjadi insan rabbani.Mereka akan belajar banyak lagi dari naqibah baru. Lain orang, lain caranya..:-) Never regret. Tarbiyah bukan ke arah thiqah individu, tapi kepada ALLAH . untuk cinta dan kasih kepada ALLAH dan rasul-nya.

2 comments:

  1. bila nak wat roti lagi... esok ada?

    ReplyDelete
  2. tk abes2 lagi..?
    owh,tknk dah la bwk ape2 kat kelas..
    tk dpt komen kat fb, blog pun jadi ea..

    ReplyDelete