Saturday, November 17, 2012

2012 .....(siri 3)

Salam

Next post..Batch 7..
7A..may intake yang sedikit.maybe we can say that, seperti yang kami jangka.huhu
Apepun, tugas tetap tugas. Before we running this batch 7,we have been told by the Dean of Faculty of Allied Sciences yang akan ade Foundation in Allied Sciences yang subject dia lebih ringan compared to Foundation sedia ade.

Jadinya, aku diamanahkan oleh unit, untuk prepare all the silibus untuk subjek Fizik Foundation of Allied Sciences. diorang amik Introduction to Physics.(1 je subjek fizik)

Untuk kelas A aku masuk 3 chapter rasenya ;sempat la kenal diorang dan wat Musical Game Quiz.Its fun, walaupun sebenarnya aku tahu diorang tak sempat pun prepare.agak2 jela.


Owh b4 that, Berlaku reshuffle jawatan di Foundation, tuptup ..aku terpilih la jadi Ketua Fizik.i take it as challenge. Bunyi2  pasal isu jawatan ni sejak 2011 lagi. Aku tak kisah pun sebab aku tak gila jawatan kot. Tapi disebabkan ade perlunya segala pertukaran ini, maka perlulah terima seadanya. Orang maybe nampak kot ape potensi, walaupun i never want to show anything.

Dan Untuk Mindy dan Izhar, full commitment ak ajar kelas diorang.Shortsem di bulan puasa memang mencabar.Tapi ok la.kadang2 dengan diorang berdua sempat la sembang2 dan diorang pun openkan diri untukcerita macam2.Dan ade keluar bukak puasa makan ngn Mindy.:-).Yes..mindy dapat A..Itu usaha dia kot.aku tolong skit2 je.Hurm, ajar pun kelam kabut kot.but try my best .

July intake 2012..alhamdulillah ramai jugak. Honestly, bebudak yang sekarang ak ajar, really comey . baik, nice.tak rase ajar subjek susah. Looking forward for the class every week.

Ujian sentiasa datang.tak tahu kenapa ak boley sedey masa marking mid sem diorang. aku bkan la nak mengharapkan yang kononnya aku mengajar macam2 mane diorang sepatutnya skor.cuma, maybe sebab close ngan diorang, so, sedey sangat. (another fail thing yang aku buat as a lecturer). Mane ley macam tu. Kesian budak 7B and 7D,,,jeles nanti diorang.dan aku pun dah dapat teguran kak shima.memang btul kate kak shima.its not my mistake..but for me not their mistake too..Naseb diorang pandai pujuk.Dan aku harap sangat, yang iA diorng skor sebaik mungkin Final Examination dan diorang tak pernah la rase nk fizik tu pass sahaja. Walaupun de je yang nak cuma jadikan competition, but not for me la. Takut2 perkiraan  sangat atas penghargaan manusia , habisla keikhlasan dan saham-saham untuk dibawa ke sana.

k, jumpa di lain post.
i've planning something for next year..iA




No comments:

Post a Comment