Thursday, November 15, 2012

2012...new batch and previous memory(siri 1)

Salam..

Nampaknya sawang 2 di blog ni semakin menebal seperti tebalnya ilham dalam kepala untuk terus menulis. Decided untuk terus mempunyai 2 blog.1 more on tarbiyah dan 1 lg kerjaya yg aku minati iaitu Pensyarah Fizik.

Macam glamer sangatla pensyarah tu..haha.Untuk pengetahuan, this is my first job after aku tamat projek master. Dan interview ke -9 yang akhirnya, yes..aku dapat kerja

Sekarang ni dah batch 7..begitu cepat masa berlalu. Aku masuk CUCMS di akhir batch 4. Sempatla ajar 1 chapter Fizik 2 dan banyak jaga lab jela.Walaupun nampak simple.sebenarnya mencabar.

Start dari batch 5, aak ajar 1 atau 2 chapter je.tapi tutorial pegang 2 kelas kot sbb tak cukup tangan kalau semuanya Dr Azah nak buat. Tapi still, zon selesa sbb tak payah ajar kuliah banyak.cuma bahayanya takut2 ape yg budak dapat di kuliah, dia tak dapat tele dengan tutorial sebab pensyarah berlainan

Batch 5 mudah la dibawak sembang dan seperti biasenya, ak memang suke sembang dengan student, even perkara di luar kelas. Boley je kalau nak sms or kol if anything.itu yang ak selalu offer diorng dalam kelas. Ak tk mau diorang rase tension dalam kelas ak dan ak jugak tak mahu diaorang rase kekok dengan aku. Dan 1 Prinsip ak, walaupun seseorang student tu tak skor subjek aku, even he failed, sampai bila2 ak still hargai dia sebagai student ak.

1 pertanyaan yang tak akan ak lupa dari seorang student batch 5, "miss, tak sedih ke bila miss penat2 ajar, budak2 still akan drop fizik sebab fizik ni memang susah". Honestly, terkejut skit, tapi ak cuba maintain dan jawab "takpe la, nak buat macam mane, yang penting saya jalankan tanggungjawab saya sebaik mungkin"

Dan 1 statement yg ak tak lupa gak dari seorang budak lelaki ni.."miss ade tk kat dewan exam mase kitorng exam?".."maybe saya masuk sat je kot...kan ade  lecturer lain yang lebih tahu yang jaga exam mase tu".."erm, takdela miss, at least tgk muka miss , semangat, senyuman miss , rase lebih tenang nak jawab exam"....erkk...(miss sengih dalam hati)..thanks A... atas kate2 itu.

Walaupun banyak gila kelemahan ak mase ajar batch 5, alhamdulillah, they manage to understand ape sebenarnya yang ak nak sampaikan dan alhamdulillah, mereka kini tunggu nak Pro-Exam next year.cepatnya korang..miss masih single disini,,haha

k, next post

No comments:

Post a Comment