Monday, November 19, 2012

ape yg jadi hari nie..

Owh..dlm masa yg sangat singkat ni aku nak tulis apa yang berlaku hari ini.Petang tadi after zohor, ak pergi beli barang kat satu tempat kat bangi.
Pergi kat bbrp kedai, beli barang yang memang aku listkn untuk beli, so ak pun gi ke parking untk masuk kereta.

Tiba2 , setelah cek beg ak beberapa kali, kunci kereta aku...hilang..huhu
Aku cuba ingat balik, mana ak letak, dalam mase yang sama ak pk, macam mne ni kalau kunci tak jumpa sampai sudah..owh..tidak

Aku patah balik setiap kedai aku lalu dan ruang aku jalan, still takde. ak tanya beberapa kedai, diorang tak perasan, cuma satu kedai ni, ak tk tanya sebab tokehnya takde.

Ak gabra gila, telefon besfriend tanya ape patut ak buat, dia tak angkat.Dalam hati aku baca Al-Insyirah dan banyak istighfar jer.huhu.
Aku pergi kat kereta lagi sekali dengan harapan akan ade la keajaiban, yes.alhamdulillah
Aku jumpa satu notes yang tulis (lihat gambar)

Aku berlari bawak notes tu untuk naik atas bangunan tu semula, dan 2 orang budak kat tangga(brutal gila gaya diorang +sedang merokok) tanya .."kak, ade hilang kunci kereta yer?"..taukeh cina tu bagi kat kami suruh carikan, kami cari kereta akk base on alarm".."kak, banyak kali kes kunci kereta ini hilang dan kereta diorang memang kan curi"...' naseb akk la.." more than 30 minutes kot lps ak gi kedai yang ak tercicir kunci, diorang tunggu aku..huhu

"Terima kasih banyak2 dik" (Muka pucat tadi merah dah semula)...dan aku sangat2 bersyukur, Allah bantu aku dapatkan balik kunci aku, walaupun maybe la kalo bukan rezki, ALLAH boley amik balik bila2 masa..seriously..lagi satu..laptop ni pun ade dalam kereta, budak berdua tu ley je nak amik ke mcmne ke'
Lagi satu ak belajar, kna sentiasa berbaik sangka dengan orang tapi berpada la.but jangan ingat hanya penampilan mencerminkan kejujuran.Mohon pada ALLAH yang kite jumpa orang baik2 je.dan ALLAH bantu kita tahu orang tu baik ke tak. Walaupun 2 budak ni maybe la nampak macam gile2.at least jujur
Macam kes de mamat yang pernah tolong aku pasal kereta aku langgar batu..bersungguh gila tolong. Walaupun offer tertentu amat takut aku terima, but aku terima pertolongan dia sbb dia memang tokey bengkel dan aku plak de ngn sepupu lelaki yang belajar kat ukm.
Terima kasih ALLAH atas segalanya...
Really kesian kat kereta ku--Baby CIUT

No comments:

Post a Comment